131107

0kommentarer

Alla sover utom jag. Barn, man och hund. Deras andetag susar ikapp som en vacker trio.

Vad två inatt tog gråten slut lika plötsligt som den kom. Vi satt i soffan allihopa, Lykke ammade och tittade på The Jetsons när hon plötsligt log. Med stora tårar i hela ansiktet så fyrade hon av ett av de vackraste leenden jag sett. Så vi gick och la oss, hon tog ett fast grepp om tutten och sen somnade hon på en gång. 

I samma sekund som hon log blev mitt hjärta helt igen. 


Idag blir Lykke 4 månader! Och återigen känner jag: vart sjutton tar tiden vägen?! 
Min bebis är snart ingen bebis. Häromdagen fick vi rensa ut garderoben, hejdå 50 och 56.


Hon har börjar neka napp oftare, kan snurra runt (360grader) när hon ligger på rygg, pratar med sina fötter och kan stoppa saker i munnen. 
Apropå prata, det gör hon allt som oftast och testar gärna sina röstresurser - dock ej genom att skrika/gråta utan att prata. 
Hon är en social tjej som ler mot alla som ler mot henne, eller ja, mot alla som existerar. 


Lykkes favoriter just nu är en kanin med långa armar och ben, Esska bitrigar och morfar. 


Vi började med gröt i lördags och det går toppen. Eftersom min mjölk börjar sina lite, tillfällig eller ej, så började vi introducera gröt som komplement. Mjölken verkar ha kommit tillbaka och grötskedarna är ofantligt poppis. 


Hon älskar att ligga naken nu mer, gärna i soffan. Att busa är himla kul, pruttar på magen eller när någon gör grimaser.

Hon utvecklas till en fantastisk människa och jag förvånad varje dag över hennes framsteg. Vilken härlig liten person vår familj har berikats med!





Kommentera

Publiceras ej