131108

1kommentarer

4 månader!! Galet! 



Idag var vi på BVC. Vägde och mätte och fick högsta betyg. 
Att vi börjat med gröt vara bara positivt då även BVC-sköterskan gissade att min mjölk inte riktigt flödade just nu om man kikade på Lykkes kurva. Dock går det ingen nöd på henne men hon behöver det extra som gröten ger och vi fick rådet att öka till en hel portion så snart vi kan. 
Hon berömde också att jag varit så uppmärksam på hennes signaler och själv tagit rätt beslut för mitt barn. Det värmde! Jag fick lite mer pondus av det. 

Efter besöket på BVC var det dags för mig att gå en trappa ner för en gynundersökning. Jippi.
Vi hade lånat med oss tant Emma som barnvakt så hon och Lykke drog ner till gallerian för lite häng.



Det konstaterades att jag eventuellt kan ha fått någon form av cellförändringar plus att hon kände cystor på äggstockarna. Cystor har jag haft förr och det fick mig att hamna på akuten förra sommaren. Fruktansvärt smärtsamt. 
Cellförändringarna tänker jag inte låtsas om, eftersom det kanske inte ens finns några. Jag måste boka tid på "riktiga" gyn, då detta bara var MVC och där saknas de verktyg som behövs. Så det ska jag göra på måndag, boka tid alltså. 

Det känns sådär, men jag SKA inte oroa mig innan. Så det så.
Måtte jag hålla det löftet..

1 kommentarer

Kajsa

02 Dec 2013 18:46

Hej va kul att jag hade din blogg sparad på min gamla dator! Vi snackade på familjeliv ett bra tag under och innan grav! Kul att se eran lilla:) tråkigt med det vi inte låssas om, jag har fått samma..dom.

Ha de fint / musungen

Svar: Vad kul att vi hittade på varandra igen! Väldigt kul att få följa din och Grys varadag på instagram :D
Angelica

Kommentera

Publiceras ej