131111

1kommentarer

Förra året spenderade vi jul och nyår på Hawaii. Underbara älskade Hawaii. Jag hade en liten Lykkegrodd i magen, i hemlighet förstås. 
Då hade jag världens bästa nyårslöfte: att vara snällare mot mig själv. 
Jag hade världens finaste gåva i magen som var helt beroende av hur jag behandlade mig själv, allt jag gjorde mot mig gjorde jag mot lilla mini.

Jag var snäll mot mig själv under graviditeten men så snart hon var ute så blev jag lite mindre snäll igen. Speciellt i sinnet. 
Ångest, krav och "råd" började fylla upp och jag sparkade på mig själv både en och tre gånger för onödigheter. 
Men till och från har jag tagit tag i mig själv och sagt ifrån (till mig själv) på skarpen. Allt är inte mitt fel och mycket kan jag inte påverka.

Ibland slår jag lite för hårt på mig själv men jag försöker att låta bli. Jag gör faktiskt det bästa jag kan och saker måste inte bli perfekt jämt. 
Jag är världens bästa Lykkemamma!
Jag vet många som skulle behöva anamma det här. Att vara snällare mot sig själva och acceptera att de faktiskt är en rätt schysst person som gör sitt bästa.

I år har jag gjort ordentliga framsteg när det kommer till att vara snäll mot mig. Jag låter väldigt mycket mer passera nu än vad jag gjorde förr. Jag har fått mycket mer frid i kroppen tack var det.

Vid nyår i år kommer jag avge samma löfte.
Under 2014 ska jag vara ännu snällare mot mig själv. 
Jag hoppas att du och jag har samma nyårslöfte.

1 kommentarer

Leah / hael

07 Dec 2013 03:29

Wow Hawaii , hur coolt är inte det

Svar: Det är huuur coolt som helst. Jag älskar Hawaii!
Angelica

Kommentera

Publiceras ej