130904

0kommentarer

Oj vad tiden går! Jag förstår inte hur det är möjligt! I söndags var det 8 veckor sedan jag klämde ut världens bästa tjej.

Hon växer som ogräs och utvecklas varje dag. Sist hon vägdes var förra veckan och då vägde hon 5.1 kg och idag uppnådde hon en längd på 58 cm.

Hon både ler och skrattar helt plötsligt, "pratar" tillbaka och huvudet har hon full koll på nu.
Ett inrutat schema har hon också för det mesta. Vid 22 vill hon göra natt, sover till 3, ammar, sover vidare till 7-8, ammar, sover till 10. Sedan myser vi fram till 12 då hon somnar till 14. Resterande dagen flyter på lite olika men oftast sover hon minst en gång till innan vi gör natt.

Vart tog min lilla spädis vägen som vara åt och sov?!

Lykke har haft problem med magen då hon sväljer för mycket luft vid amning. Så det har varit mycket gråt och sömnlösa nätter. Men med hjälp av pysventil, att jag dragit ner på laktos och massa närhet så mår hon mycket bättre!

Jag älskar att vara mamma. Det är en sån ära att få vara just Lykkes mamma! Kärleken man känner är helt overklig! Hon är världens bästa bebis och allt funkar så himla bra. Visst har vi kassa nätter med pruttar och tårar, men det funkar ändå toppen. Jag trivs!
Det här är det bästa och viktigaste jag gjort i mitt liv. Livet är verkligen fantastiskt!

Kommentera

Publiceras ej