140113

1kommentarer

Vissa dagar får guldkant. Gårdagen var en sådan dag.
En av de bästa personerna jag vet meddelade att vi blir grannar snart.
Eller ja, grannar och snart var att ta i. Men nästgårds och i slutet av året.
 
De har köpt nyproduktion 1,5 km från vår nya lägenhet. Lykkes bästa vän kommer att bo 1,5 km ifrån oss!
Jag kommer ha världens härligaste familj alldeles nära! Jag är så glad för deras skull, och minst lika glad för min egen skull! Jag kommer kunna bjuda över på spontankaffe, ta en promenad förbi bara sådär och vi kommer kunna grilla hela sommarnätterna. Lyckan har liksom inget slut!!
 
Imorgon däremot är lyckan lite mer begränsad. Vi ska och hälsa på förskolan i vårt nya område. Det gör ont i hjärtat. Dels vill jag inte ens ha henne på förskola och dels så är hon ju bara bebis..
Planen är att hon börjar i augusti 2014, i och med att jag börjar plugga igen då ågon gång.
 
Vi vill ju ha Lykke hos en dagbarnvårdare. En kommunal dagbarnvårdare. Vilket verkar som en omöjlighet då de flesta tydligen är privata nu mer. Att lämna henne hos en privat känns inte tryggt och isåfall blir nog valet förskolan. Hon är en tuff tjej och jag tror inte hon kommer ha något problem med förskolan, men jag har sett hur det kan vara och jag vill inte utsätta in lilla tös för sådant.
 
Vi får se. Vi besöker förskolan och jag ska forska vidare i de dagmammor som finns. Både privata och kommunala, eftersom jag tydligen inte har något val. Vi får börja där.
 
 

1 kommentarer

KnäppSofie

25 Jan 2014 23:59

Som du redan vet så är det en "sådan kväll" för mig ikväll då alla känslor bara bubblar över. Det hjälpe inte att jag läste detta inlägg kan jag tala om ;)

Men jag vill bra säga:
Tack för att ni finns, tack för att ni är ni och tack för att vi får tillbringa så mycket tid tillsammans med er! Tack för världens bästa bollplank, tack för att jag får se Lykke växa upp och bli en stor tjej och för att Vincent har världens bästa bästis! Ni är bäst!
Ps. OCH SNART ÄR VI GRANNAR!
<3

Kommentera

Publiceras ej