140131

1kommentarer

Vilken usel vecka det har varit. Problem som jag inte har bett om har dykt upp och jag är väldigt låg. 
Inte nog med att CSN har bråkat och Telia har kommit med dumheter så har jag:et har fått en rejäl törn. 
Igår träffade vi också vår nya BVC-tant som var jättegullig. Men vid vägningen visar det sig att Lykke knappt gått upp något... Hon får inte tillräckligt med mat och vi måste stoppa in ett extra mål på eftermiddagen. Hur kan jag inte ha märkt att hon inte får tillräckligt med mat..?

Att det har varit något jobbigt exakt varje dag den här veckan har ju påverkat hela flytten. Packningen står still. 
Jag försöker ta mig i kragen för att vi ska komma någon vart men det går liksom inte. Korta stunder är jag in the game, sen blir jag ledsen och Fredrik tröstar.

Men det ska gå över. Förhoppningsvis snart för jag har ett liv att leva och en flytt att packa inför. Vi flyttar om en vecka och hemmet är sig likt.

I onsdags var vi på öppna förskolan med Sofie och Vince. Morgonen blev stressig som sig lätt blir med en sjusovare till unge, som sen inte får somna förrän man kommit ut i vagnen. Det är alltid spännande att försöka hålla en bebis vaken genom lek.
Väl på öppnis hade barnen så skoj, som vanligt! Det är den bästa traditionen vi har, onsdagsöppnis!
Barnen leker med alla leksaker, undersöker varandra, tittar på andra barn och verkligen älskar läget där på golvet. Vincent visade också tydligt förra gången att sångstund är A M A Z I N G! 
Efter öppnis blev det mellanmål på Waynes för barnen och en gigantisk kaffe för mig som fått en ordentlig huvudvärk. 

På lördag ska jag gå och simma. Jag skulle egentligen på roligheter men planerna har ändrats och Fredrik är besviken på att ej få ha lördagsmys själv med Lykke. 
Så jag ska simma. Jag har en himla fin baddräkt som jag har fått av Fredrik som jag ej använt än. Plus att alla jag känner visst var upptagna på lördag och jag är inte en sån som dejtar mig själv på en middag eller bio. 

Idag ska vi packa. Förhoppningsvis. 


T


1 kommentarer

farmor anne

31 Jan 2014 20:46

Men så fina kort på trollet.

Kommentera

Publiceras ej